نفت، گاز و پتروشیمی

نفت و گاز اصلی‌ترین صنعت در بازار انرژی محسوب می‌شود و تأثیر مستقیمی در اقتصاد جهانی دارد. وسعت این صنعت به حمل ‌و نقل، گرمایش و برق محدود نمی‌شود؛ بلکه به طور گسترده در صنایع دارویی، کودهای شیمیایی، پلاستیک و … کاربرد دارد و اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شامل فرایندهای اکتشاف، حفاری، استخراج، بهره‌برداری، پالایش و انتقال است. عملیات اجرایی در این حوزه به سه دسته‌ی صنایع بالادستی(Up-stream)، میان‌دستی

(Mid-Stream) و پایین دستی (Down-stream) تقسیم‌بندی می‌شوند.

این صنعت دارای جایگاه ویژه‌ای در بین بسیاری از کشورها است؛ زیرا وجود آن برای سایر صنایع ضروری است. نفت، گاز و پتروشیمی از مهم‌ترین صنایع فعال در ایران و خاورمیانه نیز محسوب می‌شود.

کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای اصلی دارای ذخایر نفتی و گازی، تمرکز زیادی روی این صنعت دارد و همواره در تلاش است تا با بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورداستفاده در این حوزه، برای تأمین نیازهای خود به خودکفایی برسد و وابستگی خود را به کشورهای دیگر از بین ببرد.

گروه مهندسی و ساخت پیونیکا با در نظر گرفتن اهمیت این صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی را به عنوان اولین و اصلی‌ترین بازار هدف خود در نظر گرفته است و پروژه‌های خود را با رعایت تمامی الزامات و استانداردهای موجود در این صنعت به انجام می‌رساند.